Det är en trevlig semester!

29 oktober 2015 - Lund, Zweden

Vi ska åka tåget till Stockholm och jag flyttade till Nederländerna! Det var/är en trevlig semester! *Wij gaan de trein nemen naar Stockholm en ik vloog naar Nederland. Het was/is een leuke vakantie!*

Afgelopen weken is er behoorlijk wat gebeurt. Dus extra leuk om hier weer even over te kunnen schrijven.

Het begon vorige week allemaal met de formworkshops. Een erg interessante maar hele intensieve week (lees: van 8:30 tot 20h op de faculteit werken is behoorlijk lang). We werden gevraagd om uit drie basisvormen, een kubus, rechthoek, en plat vierkant een product te maken. Gelukkig ging deze vermoeiende week snel voorbij en toen het eindelijk vrijdag was, was ik erg opgelucht dat ik vakantie had. Even een lekker weekje rust.... Ohnee eigenlijk toch niet, want er stond een hele drukke vakantie voor de boeg. Want zondagochtend (eigenlijk nog nacht) zou ik al naar Nederland vliegen om Sieb voor zijn verjaardag te verrassen. ;)

Helaas wilde de "Skanetrafiken" (de NS van zuidzweden) niet al te goed meehelpen, want ja hoor ook hier doen ze aan werkzaamheden aan het spoor gedurende de nacht. Dat betekende dat er die nacht van zaterdag op zondag geen treinen over de brug tussen Zweden en Denemarken zouden rijden. Lekker dus...

Dus toen ging de weker afgelopen zondagochtend om 1:30 om naar Nederland te gaan. Op naar het station om daar tot Malmö Centraal de trein te pakken. Daarna kon ik gelukkig de vervangende bus vinden die me naar CPH airport zou brengen (hier was ik wel een beetje nerveus voor).

Waarbij ik normaal gesproken heel dankbaar ben voor het extra uurtje slaap van zomer naar wintertijd, was ik dit keer iets minder gezegend. Om 2:30 zomertijd kwam ik al aan op het vliegveld, dus dit betekende voor mij een uur extra op het vliegveld proberen te slapen (lees: oncomfortabel opgevouwen op een paar stoeltjes te liggen). Na ruim 2 uur gewacht te hebben voor de douane, want die ging pas om 4h nieuwe tijd open, kon ik toch eindelijk naar de gate. Daar ook nog 1.5 uur gewacht. Kortom, dat was een erg lange intensieve reis, met weinig slaap, maar het was de verrassing zeker waard :)

Toen ik eenmaal in NL aankwam, werd ik van Schiphol opgehaald, en was het bijna tijd voor de Grooootttee verassing. Toen ik in Den Haag aankwam, lag Sieb zelfs nog te slapen (en wist natuurlijk nog nergens vanaf) :0 Met een stomverbaasd hoofd kwam hij naar beneden om mij daar met een kopje thee aan de ontbijttafel te treffen. en de woorden: "hè, ik snap het niet, dit is RAAR" uit te brengen. Kortom: verassing geslaagd :)

Het was leuk om even in Nederland te zijn, maar ook confronterend om weer even in Delft te zijn (voelde meteen weer alsof ik daar ook heel hard moest studeren). In die paar daagjes in Nederland ben ik even naar Heiloo geweest, Sieb's verjaardag gevierd en een dagje met sieb in Den Haag geshopt:)

Vannochtend ben ik weer teruggevlogen naar Kopenhagen. Eenmaal aangekomen in Lund heb ik mijn koffertje uitgepakt én meteen weer ingepakt! Want morgenochtend vertrek ik om 5:50 ( ja, je zou bijna denken dat ik deze tijden voor m'n lol kies) met de trein naar Stockholm, om daar een weekend met Hannah en Tilda toeristen uit te hangen.  Dat wordt dus een weekend vol sightseeing, leuke designwinkels, fikaën, boottochtje en een halloweenparade op zaterdag. Kortom een leuk weekend voor de boeg.

Zondagavond nemen we dan weer de trein terug naar Lund, om maandag weer aan de studie te beginnen. Je zal je maar vervelen zeg ;)

Ohja en ik heb mijn Zweedse examen ook gehaald! Met een 5 (van rating 1 t/m 5)! Vad kul !

Kramar